Co skrývá odlehlá osada kdesi v lesích Tamaralu?

Zjisti víc

 

Originalita

Neexistuje nic nového.

Ale vymyslím originální příběh, i kdyby mi to mělo trvat až do tepelné smrti celého vesmíru.

Ach. Být originální. Svatý grál spisovatelů. A jsme tu od toho, abychom jim pomohli vymyslet skutečně.

Ve skutečnosti mám svůj vlastní velmi originální příběh.

Podívejte se na postavu, která se vydává na epickou cestu poté, co zjistí, že je vyvolená tajemnou vyšší mocí. Na své dobrodružné cestě navštíví podivná a úžasná místa, potká řadu divokých postav, z nichž některé hlavnímu hrdinovi pomáhají, a nakonec hlavní hrdina zachrání svět.

Jo a záporáci jsou z říše zla, kterou vede postava podobná temnému lordovi.

Původní příběh, nekrást!

Ale počkat. Ten už existuje. No do háje.

A je po mém prvním nápadu být opravdu originální. Ale nebojte se. Jsem si jistý, že ostatní začínající spisovatelé na tom budou nakonec mnohem lépe.

Originalita je dost náročná

Vytvořit skutečně originální koncept je ve skutečnosti velmi snadné, zejména pokud má spisovatel jiskru tvůrčího génia. Ve skutečnosti, pokud spisovatel nechrlí stránku za stránkou omračující svou originalitu, pak není vůbec dobrým spisovatelem.

Ve skutečnosti je to hacker! To nejhorší, co může spisovatel být. Tedy, víte, jiný než chudý.

Pokud má spisovatel potíže s vymýšlením originálních nápadů, pak by měl samozřejmě zpanikařit a propadnout tvůrčí krizi, než se stáhne do pevnosti z vlastního ega. Protože být spisovatelem znamená být originálním tvůrčím géniem, který se vysmívá prostým plebejcům a jejich hloupému vkusu. A to bez námahy.

Originalita vrací úder

I spisovatelé amatéři by měli začínat s něčím, co má extrémně vysoké nároky. Pak poznají, jak je originalita ve skutečnosti snadná. Takové vznešené ambice rozhodně nevystavují nové spisovatele neúspěchu tím, že jim dávají nerealistická očekávání, jak obtížná je skutečná originalita.

„Jsem moc avantgardní pro něco tak vyčpělého jako je konzistentní zápletka.“

Je také velmi důležité, aby se originalita zdůrazňovala jako znak skutečného spisovatele na rozdíl od pochopení základů psaní příběhu. Diváci totiž milují příběhy, které jsou super originální, zejména pokud jde o to, že jsou nestrukturovaným zmatkem, který je nemožné sledovat.

Ale hej. Nemohou si stěžovat, protože to ještě nikdo neudělal. Skutečná originalita se nikdy nemůže vymstít tím, že by byla pro konvenční publikum příliš cizí. Všichni víme, že originalita se vždycky promítne do tržeb, zatímco Samey Drake nikdy nenajde úspěch.

„Promiňte, pane Isekai. Celý  Váš žánr nikdy nic nevydělá!“

„Tak jak je možné, že se tak prodáváme?“

Proto jsou šablonovité romantické romány nechvalně známé tím, že se neprodávají dobře. Skutečná originalita však nikdy nemůže poškodit šanci díla na popularitu bez ohledu na to, jak moc je dílo divné, nikové a nevkusné pro mainstreamové publikum.

Zbývá vám ještě 70 % článku.
Chcete-li pokračovat ve čtení, přihlaste se k odběru newsletteru nebo zalogujte.

Prodejní formulář je vytvořen v systému SimpleShop.cz.

Upozornění: Veškeré návody, tipy a rady ohledně psaní je na místě brát právě jako rady a tipy, nikoli neotřesitelnou pravdu vytesanou do kamene. Je možné je porušovat a mnoho úspěšných autorů to dělá. Prvním krokem k funkčnímu porušení pravidla je však jeho dobrá znalost aneb Naučte se pravidla, abyste věděli, jak je správně porušit;-)

Související články

Ellen Brock: Jak poznat špatnou scénu nebo kapitolu

Ellen Brock: Jak poznat špatnou scénu nebo kapitolu

Dneska budu mluvit o tom, jak můžete poznat špatnou scénu nebo kapitolu. A špatnou scénou nebo kapitolou myslím takovou, kterou budete chtít nejspíš z vašeho příběhu úplně vypustit nebo ji nějakým způsobem změnit, aby byla zábavnější či zajímavější. Absence děje a...

Ellen Brock: Jak napsat prolog knihy?

Ellen Brock: Jak napsat prolog knihy?

Ahoj lidi, tady je Ellen Brock, editorka. Dneska se s vámi chci pobavit o prolozích. Asi jste už zaslechli, že je literární agenti nebo redaktoři nenávidí. Pravda je však trochu komplikovanější. Pravdou totiž je, že prology nejsou obvykle moc efektivní. Většinou je to...

Robert McKee: Plánování postav

Robert McKee: Plánování postav

Otázka: Do jaké hloubky mám plánovat postavy před samotným psaním? Mám o nich dopředu vědět úplně všechno? Ne, samozřejmě, že ne, protože během psaní zjistíte spoustu dalších věcí. Máte nějaký koncept postavy, nějakou myšlenku komplexity a máte pravděpodobně nějakou...

Líbí se ti článek? Lajkni, sleduj, sdílej, ať ti nic neuteče.

Jestli ti dokonce nějak pomohl v psaní nebo tě přivedl na nějaké další myšlenky, zvaž podporu webu.

0 komentáøù

Pøidat komentáø

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *