Jak udržet mýty v chodu i při problémech?

Zjisti víc

 

 

Abbie Emmons: Jak napsat postavu s NEGATIVNÍM vývojovým obloukem?

Dneska se budeme bavit o negativním oblouku postavy. Přesněji řečeno, jak napsat negativní oblouk, který bude vaše čtenáře frustrovat v tom dobrém slova smyslu. A taky takový, který je po dočtení příběhu donutí k nějakému přemýšlení.

A je to jednodušší, než si možná myslíte.

Nejdříve tedy určitá demystifikace negativního oblouku a vyvrácení několika velmi populárních myšlenek.

Pak vám ukážu jedno obloukovou strukturu, která se dá aplikovat na naprosto jakýkoli negativní vývojový oblouk. A jako bonus se to dá použít v tandemu s vývojovým obloukem o třech částech. Takže se to spojuje se vším dalším, co na tomhle kanále učím.

Pak se podíváme na nějaké příklady, kde vám ukážu, proč jsou tak přesvědčivé a zapamatovatelné. Připravte se a dělejte si poznámky.

Takže pokud jste si dělali nějaký výzkum ohledně toho, jak autoři píší negativní oblouk postavy, nejspíš jste si všimli, že většina autorů hovoří o třech typech tohoto oblouku.

  • Prvním typem je rozčarování a zbavení se iluzí.
  • Druhým je korupce.
  • Třetím pád.

K tomu mám ale námitku, že jsou v zásadě všechny to samé. Všechny jsou totiž o postavě, která dokonale uvěřila v nějakou lež. To je vlastně pointa celého negativního oblouku a taky nejjednodušší způsob, jak se na něj dívat. Takže pokud jste nějak zmatení z nuancí a jemných odstínů, pamatujte si jen tohle:

Pozitivní vývojový oblouk je pro postavu, která projde transformační cestou a nakonec objeví pravdu, následkem čehož se stane lepší verzí sebe sama.

Negativní vývojový oblouk je pro postavu, která projde transformační cestou a nakonec přijme lež jako pravdu, čímž se stane horší verzí sebe sama. Případně dojde k „tragickému konci“.

Ale počkej, Abbie, opravdu tu jsou tři rozdílné negativní oblouky. Rozčarování, korupce a pád. Jsou v nich přece rozdíly.

Opravdu? Opravdu se liší?

Tak se na to podíváme…

Oblouk rozčarování

Většina autorů tento vývoj popíše jako podobný pozitivnímu vývoji postavy, protože vaše postava objeví nějakou pravdu. Akorát ta pravda je tragická. Tudíž se postava odkloní od svých původních ideálů a přijme za svůj pesimistický pohled na svět.

Jenže z tohohle vyvstává ještě důležitější otázka: Je pravda tragická?

Abychom tohle zjistili, musíme se podívat na tři typy lidí na světě – pesimisty, realisty a optimisty.

Zbývá vám ještě 70 % článku.
Chcete-li pokračovat ve čtení, přihlaste se k odběru newsletteru nebo zalogujte.

Prodejní formulář je vytvořen v systému SimpleShop.cz.

Upozornění: Veškeré návody, tipy a rady ohledně psaní je na místě brát právě jako rady a tipy, nikoli neotřesitelnou pravdu vytesanou do kamene. Je možné je porušovat a mnoho úspěšných autorů to dělá. Prvním krokem k funkčnímu porušení pravidla je však jeho dobrá znalost aneb Naučte se pravidla, abyste věděli, jak je správně porušit;-)

Související články

Abbie Emmons: Jak napsat prolog, který čtenáři nepřeskočí

Abbie Emmons: Jak napsat prolog, který čtenáři nepřeskočí

Jak se vede, přátelé. Tady Abbie a opět odpovídám na vaše otázky ohledně a pomáhám vám, aby na vašem příběhu záleželo. „Potřebuju prolog ve své knize, abych popsal teroristickou organizaci, která je v příběhu klíčová. Mám ale pocit, že je to nuda a nikdo ani neotočí...

O objektivitě symbolů aneb Zombíkům radši sekejte hlavy

O objektivitě symbolů aneb Zombíkům radši sekejte hlavy

"Fear is in the eye of the beholder." K tématu tohoto článku mě dovedl následující vědecký vtip s blíže nespecifikovaným upírem. Tohle vtipné využití dosti zajetého omylu nám snadno otvírá obecnější rovinu týkající se symbolů a symboliky. ...

Líbí se ti článek? Lajkni, sleduj, sdílej, ať ti nic neuteče.

Jestli ti dokonce nějak pomohl v psaní nebo tě přivedl na nějaké další myšlenky, zvaž podporu webu.

0 komentáøù

Pøidat komentáø

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *