Dneska výběr 10 nejlepších romantických prvků. Jsou použitelné jak pro klasickou romanci, tak pro další fikční žánry, které mají romantickou podzápletku. Máte-li rádi knihy o lásce, rozhodně tu zůstaňte.
U každého rozboru rysů a prvků se objeví nějaký komentář, který tvrdí, že ty prvky jsou špatné a je to, protože tohle. Tak si pojďme tento dojem rychle vyvrátit. Rysy a prvky jsou ve skutečnosti užitečné nástroje, které vám dovolují čtenáře zaháknout do vašeho příběhu.
Rysy lze definovat jako jakýkoli typ postav, řeči, tématu, obrazu nebo prvku zápletky, který je použít mnohokrát a opakovaně. Každý druh literárního prostředku nebo konkrétní příklad se může stát rysem.
Dnes používají autoři i čtenáři pojem rys k popisu tématu, motivů, kusů zápletky, prostředí a příběhových linií, které se staly v určitém typu žánru velmi známými a konvenčními. Klasické případy zahrnují váhajícího hrdinu, vyvoleného či temného pána. V případě romantiky například zamilování se do kamarádova sourozence.
Rysy v zásadě pomáhají tvorbě vašeho příběhu dvěma způsoby:
Nabídněte čtenářům něco, co je pro ně známé.
„Popularita rysů má svůj důvod. Pokud bylo něco v knihách použito znova a znova, existuje dobrá šance, že je to něco, co si čtenáři romanticky užívají. Populární romantické rysy jsou tak skvělým místem, kde začít s vymýšlením vašeho námětu. Máte totiž záruku, že je to pro čtenáře známé území, které si budou užívat.“
Nabízí místo, kde můžete uhnout a zajetý koncept inovovat.
Miluju skutečnost, že můžu začít obvyklou cestou a pak nějakým způsobem s tím postupem manipulovat. „Rysy mohou být nápomocné, pokud máte ale knihu sestavenou jen z těch dobře známých, velmi rychle se pro čtenáře stane předvídatelnou. Právě proto je potřebujete sice použít, ale také vylepšit. Cíleně vezměte jeden takový rys a postavte ho na hlavu. Získáte tak svůj jedinečný postup, který udrží zájem vašich čtenářů.“
Sečteno a podtrženo, rysy rozhodně nejsou zlo, jde i vynikající postup, jak zachytit čtenáře něčím, co je mu dobře známé, co už znají a mají rádi. Jednoduše proto, že hodně čtenářů nejde do knih pro něco zcela nového, jdou po něčem, co už aspoň trochu znají. Jsou takoví čtenáři, ale je jich menší skupina. Valná většina chce nové verze toho, co už v jádru poznala.
Když už máme tohle z krku, pojďme se podívat na onu desítku nejlepších rysů v romanci. Prakticky pro všechny platí, že se to dá uplatnit ve všech kombinacích vztahů. Proto budu osoby označovat čísly.
0 komentáøù