Tohle je mých 11 pravidel pro tvorbu více uvěřitelných či realistických fantasy map. Ale moment, není už tohle oxymóron? Pojďme na to.
Ahoj, jsem Nate a tohle je WASD20, kanál o hrách na hrdiny a fantasy mapách. A dneska budeme rozebírat moje pravidla pro uvěřitelné fantasy mapy. Vytváření světů, které budou aspoň trochu držet pohromadě i z vědeckého hlediska. Samozřejmě můžete tato pravidla kompletně ignorovat a řekl bych, že máte moje svolení, jen do toho. Myslím, že je to úplně v pohodě.
Sám jsem začal kreslit mapy s tím, že jsem se moc nestaral o jejich realističnost, občas jsem si něco tu a tam nastudoval, ale prostě jsem si chtěl jen oddechnout, nakreslit mapu a pobavit se u toho. A osobně si myslím, že je to super, takže jen do toho, jestli vám jde o tohle.
Protože místo toho, jak se věci zformovaly tady na Zemi, můžete preferovat to, že obrovští Titáni nebo stará prokletí nebo draci nebo magie vytvarovala váš svět právě do podoby, v jaké se nachází.
Ovšem můj cíl tady je pomoci vám plánovaně ignorovat pravidla vědy a pracovat s magií účelově a záměrně a nebýt překvapeni zřetelně nerealistickými prvky vašeho světa nebo mapy a pak se muset vracet zpátky a hledat magické vysvětlení pro to či ono.
Tohle všechno nemusí být problém, pokud hrajete DnD s několika kamarády, i když někteří lidé mohou tohle shledat poměrně rušivým, pokud se věcem nedá věřit. Je to ovšem mnohem podstatnější, pokud jste někdy dumali nad tím něco vydat právě s tímhle světem a nastavením. Jako třeba román nebo RPG svět. V takovém případě bude vaše práce terčem mnohem silnějšího veřejného zájmu a zkoumání a je tudíž opravdu dobré si tyhle věci promyslet.
Takže se pustíme rovnou do pravidel – 10 přikázání fantasy map. Prvních pět pravidel se zabývá hlavně vodou a konkrétně řekami, což jsou častá chybná místa.
Řeky se nerozdělují
Například to, že se řeky během toku nedělí, takže pokud někde uvidíte „vidlici“ z pramenů, jsou to spíše dvě řeky, které se setkávají do silnějšího toku. Je to častý problém, který vídám, a existují samozřejmě výjimky, ale jsou extrémně vzácné.
Jednou z nich je delta. Což ovšem není přímo rozdělování toku, ale rozšiřování jednoho. Nachází se v oblastech, kde vodou putuje hodně sedimentu (usazeniny), která se pak opět usazuje a vytváří ostrůvky a překážky. Všechna voda ale pochází z jednoho zdroje. Obecně tedy nerozdělujte řeky, myslete na to, že tečou z vyšších bodů do nižších a spojují se, jak si hledají cestu například do jezera nebo moře. Je třeba mít na paměti, že voda se bude vždycky dostávat do nejnižšího bodu, který má k dispozici, vždycky tu bude fungovat gravitace a nejnižší možný odpor – tedy voda si hledá nejsnazší cestu.
Jezera mají jeden odtok
Jezera mají obvykle jen jednu řeku, kterou z nich voda odtéká do dalšího jezera nebo moře. Jsou jezera, která nemají vůbec žádný odtok, například Kaspické moře funguje jen na odpařování vody, což udržuje rovnováhu mezi přítokem a odběrem. Ale pokud vám bude z jezera vést řeka, pak jenom jedna. Je totiž hrozně nepravděpodobně, že byste měli dva rovnocenně položené výškové body, kterými by voda šla dál. Voda si prostě vybere jeden a pohybuje se dál.
0 komentáøù