Kolik sil se skutečně účastní princovy výpravy?

Zjisti víc

 

Osobní značka aneb V co věříte a za čím si stojíte…

“Řekni, kým chceš být?”

Jeffery Deaver, Modrá sféra

O budování značky nebo o brandingu se i v psacích kruzích mluví v různých vlnách poměrně často. Někdy spíše při nadávání na to, že našinec se nedostane na přední místa v obchodech proto, že jsou obsazena již zaběhnutými značkami, tedy autory, po kterých čtenáři zaručeně jdou. Příkladem jsou Vánoce a poměrně mylné přesvědčení, že před nimi je ideální čas na vydání novinek nebo debutantů. V tomto případě je ovšem problém v tom, že jedna věc je na Vánoce něco vydat, druhá pak, na jaké místo se to reálně dostane přímo v obchodě a tudíž do čtenářské pozornosti.

Značka a produkce

Značku či brand (budu používat oboje) máme v knižním světě asi spojenou více se samotnou produkcí dotyčného autora než s ním samotným. Všichni ví, že JKR napsala Harryho Pottera, Holmes pochází od Doyla a že Dan Brown má na triku symbologa z Harvardu. Stejně tak jsme pravděpodobně schopni jako čtenáři vysypat z rukávu nejrůznější fakta či zajímavosti o zmíněných hrdinech, jejich příbězích a prostředí, ve kterém se odehrávají.

Jenže pokud jde o autory, už je to pravděpodobně horší a je to pochopitelné. U Rowlingové možná víme, že pracovala jako učitelka, Harry ji napadl cestou ve vlaku, první díl přepisovala ještě na stroji a psala po kavárnách. Pokud jde o jejich názory, pohledy na další skutečnosti nebo různá stanoviska, jsme v prázdnu. Jenže i autoři nepochybně nějaké názory mají a nějaká stanoviska zastávají, i když je nijak veřejně neventilují.

Vybudování vlastní pozice

“Čemupak věříš? Na co ses zmohl člověče bez příhod a bez představivosti?”

Kníže Alexandr Megalogorov, Konec starých časů

Slova Jiřího Abrháma v adaptaci Vančurovy knihy tohle téma nakusují poeticky a zároveň přímo a přiznám se, že jsem dlouho hledal přiležitost je někde použít. Jenže ta možnost se zjevila až s jedním videem Davida Kirše. Tohle jméno tuzemským spisovatelům asi nic moc neřekne, ale pokud se někdo pohybuje v online marketingu, nevyhnutelně na něj narazil. Jediná kniha, kterou napsal, je tenký svazek o mailovém marketingu. A ačkoli ho mnozí nenávidí, vidím v jeho strategii trochu návrat k příjemné komunikaci mezi obchodníkem a klienty. Pointou je, že Kirš nabádá člověka k vnitřnímu stanovení si pevné názorové pozice a konkrétní vize. Toho, co chce sdělit, jak chce, aby ho okolí vnímalo a jaký je jeho světonázor či poselství, které sám za sebe a prostřednictvím svého působení šíří dále. Pokud tohle neví ani on sám, bezpochyby to na jeho projevech – ústních i písemných – poznáte. Tak si dejte pár rozhovorů se sebou samými;-)

Pro co chci být známý/á?

Co chci, aby se o mně říkalo?

Za čím si stojím, co vyznávám, jaký je můj světonázor?

V čem jsem jiný/á?

Upozornění: Veškeré návody, tipy a rady ohledně psaní je na místě brát právě jako rady a tipy, nikoli neotřesitelnou pravdu vytesanou do kamene. Je možné je porušovat a mnoho úspěšných autorů to dělá. Prvním krokem k funkčnímu porušení pravidla je však jeho dobrá znalost aneb Naučte se pravidla, abyste věděli, jak je správně porušit;-)

Související články

Abbie Emmons: 10 způsobů, jak se stát rychlejším autorem

Abbie Emmons: 10 způsobů, jak se stát rychlejším autorem

Dneska něco o metodě, jak psát rychleji. Konkrétně o takové, díky které jsem napsala novelu o délce 76 000 slov za 27 dní. Nikdy jsem nebyla zvlášť rychlou autorkou. Vím, že jsou autoři, kteří píší naprosto šíleně rychle stylem 20 000 slov za den nebo 10 000 slov...

8 tipů, jak psát lepší bojové scény

8 tipů, jak psát lepší bojové scény

Ahoj lidi! Dnes vám dám osm tipů, jak napsat lepší bojové scény. Od té doby, co jsem založila tento kanál, se nejčastější návrhy na témata týkají právě psaní akčních či bojových scén. Trvalo mi tak docela dlouho, než jsem tohle téma opravdu zpracovala, protože jsem...

Líbí se ti článek? Lajkni / sleduj / sdílej, ať ti nic neuteče.

Jestli ti dokonce nějak pomohl v psaní nebo tě přivedl na nějaké další myšlenky, zvaž podporu webu.

0 komentáøù

Pøidat komentáø

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *