V tomto článku vám chci dát tip, u kterého bych si přál, aby ho kdysi někdo dal mě. Když jsem poprvé začal psát, jedním z mých prvních zaměstnání byl prodej ve společností vyvíjející webové stránky. S jejím majitelem jsem cestoval po celém městě a dohadoval obchody, což se dělo někdy v polovině roku 2000.
Internet byl tehdy populární, ale hodně firem na něm stále nebylo. Moje práce byla naslouchat tomu, co by chtěly a na základě toho jim vytvořit nabídku. Takže jsme nabídli stránku a nějaké další funkce. Majitel této firmy a můj šéf mě naučil něco, co si od té doby nesu stále.
Kvalita, cena nebo rychlost
To byla skutečnost, že zákazník si může zvolit mezi rychlosti, kvalitou a cenou, ale může si vždycky zvolit jen dvě. Můžete tedy získat stránky rychle a ve velmi dobré kvalitě, bude vás to ale stát nějaké prostředky. Můžete je mít také rychle a levně, kvalita bude ale dost pofidérní.
Tohle je něco, co ve mně pak vždycky nějak rezonovalo, když jsem ale psal, nikdy jsem si ty tečky nespojil. Jedna z mých nejoblíbenějších her na PlayStation 2 byla Kingdom Hearts. V ní si hlavní postava Sora musí zvolit mezi třemi dovednostmi, ve kterých se bude specializovat. Může to být síla, obrana nebo magie. On si tedy může vybrat dvě, ve kterých bude opravdu dobrý, ta třetí už bude vedlejší.
Nebudete dobří ve všem
Když jsem se stal spisovatelem, soustředil jsem se na metodiku toho, jak psát, učil jsem se psací byznys, taky marketing. A přál bych si, aby mi někdo na začátku té kariéry řekl, že si můžu vybrat dvě věci na specializaci, ale v té třetí budu vždycky nějak zaostávat.
Takže v mém případě jsem se soustředil na psaní a marketing byl vždycky tak nějak moje slabina. Jako dělám to rád, ale nejsem v tom úžasný. Zase ale znám lidi v tomto odvětví, kteří jsou na marketing skuteční čarodějové, ale jejich knihy nejsou tak dobré.
A je docela zajímavé a potřebné se nad tím zamyslet. Když se totiž zamyslíte nad svou vlastní kariérou a dovednostmi, když se zamyslíte nad psaním a marketingem, co z toho vás víc přitahuje? Hodně lidí se pak pokouší ten případný deficit nějak dorovnat.
Ten zbytek k vám dojde
Osobně si ale myslím, že byste se měli soustředit hlavně na své přednosti. Protože pokud opravdu vypilujete to, v čem jste dobří, tak ta třetí oblast k vám už tak nějak dorazí. Takže nemusíte být špičkou v marketingu, ale jakmile budete psát opravdu dobré knihy a budete opravdu dobrý v propagaci, tak na tom nakonec začnete i vydělávat.
0 komentáøù